sondaj sem. I :: rezultate

Vă atasăm rezultatele întrebărilor grilă, împreună cu o selecție din răspunsurile libere (,,…mai bine mai târziu decât niciodată” 🙂 )

Chart-1Chart-2 Chart-3 Chart-4 Chart-5 Chart-6Chart-7 Chart-8 Chart-9 Chart-10 Chart-11 Chart-12

___Care ar fi reclamațiile tale, comentariile, observațiile, sugestiile etc. cu privire la ORGANIZAREA GENERALĂ A SEMESTRULUI si la PROIECTELE PROPUSE? > Selecție răspunsuri anonime: 

,,Nu schimbati profesorii de la grupe, majoritatea studentilor spun asta!!! E greu sa ne acomodam pentru ca nu e o simpla schimbare, e o etapa complexa, studentului i se impune alt mod de abordare (fiecare profesor are alta strategie), majoritatea abia s-au familiarizat cu voi. Din punctul meu de vedere pentru a performa la concursul CASA echipele din cadrul profesoral ar trebui sa ramana „la banca lor”.”

,,Ca si observatie , ar fi tema ceruta la proiectul scurt. Mi s-a parut ca tema a avut un subiect putin cam greu de abordat, avand in vedere nevoile unui pescar si cei 30mp impusi. Stiu ca nu ar fi fost nevoie de o suprafata foarte mare, dar cred ca ar fi putut fi mai flexibil.

,,Unul din lucrurile pe care le-am apreciat a fost faptul ca s-a respectat un calendar stabilit la inceputul fiecarei teme si nu au aparut amanari care sa ne perturbe activitatea. In ceea ce priveste proiectul scurt, desi cerintele temei nu erau foarte grele si ne dadeau o anumita libertate, mi se pare ca dificultatea a stat in a gasi intr-un timp foarte scurt o idee/un concept care mai apoi sa se contureze intr-un proiect de arhitectura. Ideea e ca pe parcursul unui proiect lung poti avea si zile bune si zile proaste, dar rezultatul sa fie totusi unul bun, iar in cazul proiectului scurt rezultatul exprima ceea ce ai putut sa faci in momentul respectiv.”

Chart-13

___Ce observații sau sugestii ai referitor la acest tip de abordare a proiectării? > Selecție răspunsuri anonime: 

,,Munca in echipa e o provocare si te face sa constientizezi ca deciziile tale nu influenteaza doar propriul proiect, ci si proiectul celuilalt. Asadar daca intre cei doi nu exista o comunicare sau acelasi ritm de lucru poate aparea un anumit regres fata de performanta care ar fi avut-o intr-un proiect individual. Totusi, gasirea unui coleg cu care sa poti comunica, face schimb de idei duce la un progres. Personal, prefer munca in echipa chiar daca te solicita mai mult.”

,,Evident, aceasta abordare este una care nu avantajeaza studentii ci mai degraba incurajeaza un santaj de ordin psihologic (…) …unul care se afla la un nivel scazut va profita de cel care isi da un interes mai mare, astfel se ajunge la descurajarea si la dezamagirea celui din urma. In concluzie, proiectele ar trebui sa fie individuale!”

,,Cred ca includerea lucrului in echipa in cadrul atelierului ne este foarte benefica, atat pentru momentul in care vom profesa, cat si pentru dezvoltarea noastra personala si legarea anumitor relatii intre noi.”

,,Acest tip de abordare mi se pare unul bun si constructiv. Totusi mi s-ar parea in regula sa se alterneze munca in echipa cu cea individuala. As dori sa vad si cum evoluez si ce pot face prin eforturi individuale. As vrea sa imi exprim propriul limbaj si stil din cand in cand…”

Chart-14 Chart-15 Chart-16 Chart-17

___Care ar fi reclamațiile tale, comentariile, observațiile, sugestiile etc. cu privire la COMUNICARE? > Selecție răspunsuri anonime: 

,,Cred ca la acest capitol se mai poate lucra, mai ales din partea noastra, a studentilor. De asemenea desfasurarea anumitor activitati adiacente orelor de atelier, impreuna cu profesorii de la grupe, ar putea stimula si imbunatati comunicarea si deschiderea (excursii de studiu, workshop-uri, etc)”

,,Comunicare permanenta, postarea materialelor pe blog a fost punctuala, iar cantitatea de informatii primita mi-a depasit tot timpul asteptarile. De multe ori am avut impresia ca isi dau mai mult silinta pentru mine decat mi-am dat-o eu (pot vorbi doar in numele meu, dar ma indoiesc ca sunt singurul).”

,,Nu am inteles exact ce vor.”

,,-mereu am iesit de la corectura cu multe idei si simteam ca am un fond de pe care sa continui
-mi-a placut mult ca se folosea pe alocuri umorul”

,,Uneori explicatiile primite de la unul dintre indrumatori nu coincid cu cele primite de la celalalt, iar proiectele sunt analizate subiectiv la unele corecturi.”

Chart-18 Chart-19

___Care ar fi reclamațiile tale, comentariile, observațiile, sugestiile etc. cu privire la EVALUARE? > Selecție răspunsuri anonime: 

,,evaluarea a fost facuta corect si dupa merit”

,,In cadrul proiectelor lungi, explicatiile au fost clare si am stiut cum avansez si la ce sa ma astept, insa la proiectul scurt nu am inteles ce se cere, nu am avut timp sa studiez cerinta si astfel, nu am reusit sa imi pun probleme mai profunde si, deci, sa pun intrebari pentru explicatii care sa ma conduca spre o rezolvare optima.”

,,Notele mi s-au parut cam mari per total”

,,Cred ca e important sa fie apreciata munca fiecaruia in primul rand si de asemenea sa fie clare criteriile de evaluare, sa stim fiecare pe ce trebuie sa ne axam, ce este mai important.”

___Ce informații / cursuri / cunostințe consideri că ar fi necesare în vederea îmbunătățirii: a. conceptului? > Selecție răspunsuri anonime: 

,,Asta tine strict de student, cum isi ocupa el timpul liber. Nu ar trebui sa primeasca tot pe tava, oricum si daca ar primi, tot nemultumit ar fi.”

,,Consider ca o deschidere mai mare spre proiecte deja existente si la o gama mai mare de informatii pe care ne-ar putea fi prezentate de asistenti in cadrul grupelor legate de concepte ne-ar ajuta foarte mult, pentru ca multi nu cunosc atatea site-uri si locuri de unde se pot informa legat de foarte multe lucruri legate de arhitectura.”

,,In adevaratul sens al cuvantului si al intelegerii termenul de CONCEPT nu este indeajuns explicat si priceput de catre noi.”

,,-vizionarea de filmulete dedicate acestei teme
-prezentarea proiectelor pe aceeasi tema (dar nu numai), care au avut concepte bune si care au fost respectate in cadrul proiectului”

,,Prezentarea catorva schite de concept a unor proiecte (cum s-a ajuns la conceptul acela, care erau schitele de concept si alte detalii).”

,,cat mai multe scheme, cat mai multe explicatii si exemple.”

___Ce informații / cursuri / cunostințe consideri că ar fi necesare în vederea îmbunătățirii: b. evoluției proiectului? > Selecție răspunsuri anonime: 

,,Singurul inconvenient in evolutie cred ca e organizarea sfarsitului de semestru. Cred ca ar trebui accelerat demersul la inceputul semestrului pentru a face saptamanile 12 si 13 mai putin incarcate. poate facand saptamana 12 saptamana de corectura strict pe grafica…”

,,Excursii.”

,,Exact ca si raspunsul anterior, sincer cred ca 90% depinde de noi. Corecturile, informatiile de la atelier, cat si de pe blog sunt mai mult decat utile.”

,,Cred ca exemplele colegilor mai mari, discutiile avute cu ei, dupa care ne-am putea face o idee despre timpul necesar fiecarei etape”

,,Exemple pozitive si negative ale altor constructii. As pune accent pe cele negative pentru ca ma ajuta sa imi dau seama ce nu ar trebui abordat in proiectele mele.”

___Ce informații / cursuri / cunostințe consideri că ar fi necesare în vederea îmbunătățirii: c. reprezentării proiectului? > Selecție răspunsuri anonime: 

,,-o deschidere mai mare catre proiecte premiate de pe net si cunoscute, sau din cadrul facultatii
-mai multe ore petrecute in cadrul atelierului pentru reprezentarea proiectelor (…)”

,,CORECTURA PE PIESELE FINALE CU MINIM 2 SAPTAMANI INAINTE DE PREDARE !! si poate chiar cateva ore dedicate studiului in reprezentare grafica. (in cadrul orelor de proiectare)”

,,Asta depinde de talentul fiecaruia ….”

,,-prezentarea mai multor exemple de grafica buna si metode/ trucuri prin care ele pot fi obtinute
-explicarea termenului de ” reprezentare buna” ce presupune ea, mai ales din punct de vedere compozitional
-incurajarea de a exersa calitatea grafica si pe parcursul evolutiei proiectului, nu doar la finalul acestuia, respectiv in plansele finale”

,,1. In primul rand cred ca lumea ar trebui sa inteleaga conceptul de layout.
2. Apoi, e important sa inteleaga ce info sa transmita si in ce mod se poate intampla acest lucru.
3. Intelegerea ordinii. (am vazut ca multe planse au elemente puse.. acolo unde mai e loc)
4. Abia la final cred ca e important sa fie prezentata o plansa finala buna. Cred ca lumea ar trebui sa inteleaga de ce o plansa e buna, nu doar sa se gandeasca „ce frumos e desenat”. (…) Exista o gramada de imagini si carti pe net care arata cum trebuie structurata informatia si in postere, in planse de prezentare. Ma indoiesc ca majoritatea lumii cauta informatiile astea. Si cred ca a vedea cateva proiecte din anii trecuti e mai putin educativ decat a citi informatiile de care vorbeam mai sus.”

___Te invităm să adaugi impresiile personale, părerile, sugestiile, care consideri că ar putea duce la îmbunătățirea generală a activității de proiectare pe viitor. > Selecție răspunsuri anonime: 

,,Relatia dintre profesor si student (sa ramana) una de prietenie, sa se creeze o atmosfera  degajata. In acest caz timpul petrecut proiectand e mult mai placut (…)”

,,Corecturi sau sustineri comune (pentru proiectul mic cel putin). In anul I am avut o sustinere comuna in primul semestru si mi s-a parut interesant sa aud parerile tuturor profesorilor la prima vedere a proiectului.”

,,Per total organizarea semestrului a fost buna, insa ca si imbunatatiri as adauga incurajarea lucrului in atelier pentru a ne putea bucura mai mult de timpul liber, micsorarea timpului alocat pentru corecturi, pentru a primi toti informatiile necesare in mod egal, comunicarea intre indrumatorii celor 4 grupe si pastrarea indrumatorilor la aceleasi grupe si pe semestrul 2.”

,,Sa fie incurajat lucrul in ateliere in timpul celor 4 ore de proiectare, pentru ca se creeaza o atmosfera de lucru benefica solutionarii temei.”

Chart-20

___Vă mulțumim pentru răspunsurile acordate!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

1,000 Little Hammers

Contextual Library

arhitectura5tm

atelier proiectare an 5 F.A.U.T.

I TM

Pagina anului 1 de la Facultatea de Arhitectura Timisoara

%d blogeri au apreciat: