ANUL UNIVERSITAR 2015-2016 – semestrul I

Îndrumători: TOMA Claudiu, NEGRIȘANU Daniela

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Încheiere SEMESTRUL 1

Vă așteptăm marți, ora 16, la prezentările și susținerile de an, care vor avea loc în amfiteatrul de la etajul IV. Grupa A va fi reprezentată de echipa Dumulesc Ștefania și Dinu Osman. Pe lângă cei doi, mai avem pregatite câteva persoane pentru nominalizări, așa ca vă așteptăm!!!

Tot mâine veți primi notele de la Tema 4, însă având în vedere că suntem în săptămâna de refaceri, atașăm o listă cu cei care sunt în situația de a reface acest ultim exercițiu.

Screenshot 2016-01-11 14.jpg

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

PREDARE 09.11.2015 ora  18.00

Predarea acestui proiect reprezinta primul vostru proiect de locuinta. Desi este un execitiu inca minimal, in care incercam sa va obisnuim cu unele probleme ale locuirii contemporane, trebuie sa acordati atentie modului in care reprezentati solutia aleasa. Aceasta este conditia esentiala pentru ca ideile proiectului vostru sa poata fi transmise corect.

Astfel va propunem sa incercati sa desprindeti aspectele esentiale ale proiectuui vostru pe care sa le prezentati in piesele aditionale. Piesele obligatorii sunt cele generale ca proiectul sa fie „citit”, insa piesele aditionale au un rol major!

Arhitectura, asa cum am incercat sa o prezentam pana acum lucreaza in primul rand cu SPATIUL reliefat prin lumina, textura, culoare, atmosfera, etc., de aceea va rugam sa dati atentie acestor aspecte in prezentarea vostra si sa va desprindeti de reprezentarile 2D ale planimetriei cu care se pare ca sunteti obisnuiti. Incercati sa va intelegeti proiectul cu adevarat.

Este esential in formarea vostra sa percepeti faptul ca exercitiile trecute nu fac decat sa va pregareasca pentru exercitiile viitoare, mai complexe. NU UITATI SA FOLOSITI TOT CEEA CE ATI INVATAT PANA ACUM!

Atasam cateva sugestii de studiu :

LUMINA

http://divisare.com/daylighting

FATADE – MATERIALE

CARAMIDA

http://divisare.com/terracotta-facades

RUFLAJE

http://divisare.com/terracotta-facades

FERESTRE

http://divisare.com/windows

GRADINI VERTICALE

http://divisare.com/vertical-gardens

PIATRA

http://divisare.com/stone-facades

Acestea sunt doar cateva sugestii.

Plecand de la aceste link-uri puteti gasi o serie de alte elemente cu care sa puteti lucra in functie de proiect.

SPOR LA LUCRU!

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Pentru corectura din 03.11 va rugam sa pregatiti o macheta a sitului existent scara 1:100.

Fiecare dintre voi isi va confectiona pentru corectura macheta / machetele de studiu cu solutia voastra , alaturi de piesele desenate

Spor!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Notele de la Tema 2_Semestrul 1_Locul personal

Note_T2_S1_Grupa A……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Tema 2_S1__Locul personal

Lectură recomandată:

http://arhitectura-1906.ro/2014/12/vecinatati-poetice-casa-si-stelele/

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Tema 2_S1__Locul personal

Pentru atelierul din data de 16.10.2015 sunt necesare următoarele:

  • stabilirea clară a activităților desfășurate în spațiile personale
  • exemple relevante cu spații concepute pentru activitatea studiată (2-3 exemple)
  • piese din care să rezulte demersul conceptual și spațialitatea interioară (fără a ne interesa exteriorul)

În urma corecturilor din data de 13.10.2015, avem câteva recomandări pentru fiecare echipă, cu mențiunea că aceste recomandări sunt în curs de editare, ca atare ar trebui consultate periodic:

  • echipa 1: DINU Osman (loc citit) + BADEA Timotei

– Dinu – vezi linkurile de la echipa 9


  • echipa 2: BUD Beniamin + DOBRE George

– aici e nevoie de clarificarea activităților


  • echipa 3: CIOBANU Oana-Diana (creat haine) + DUNCA Irina-Diana (sp. de privit)

– pentru Ciobanu -documentare: http://www.dezeen.com/2014/07/31/movie-interview-toyo-ito-architecture-clothing-wrap-around-human-beings/


  • echipa 4: DRAGOȘ Mădălina + DUD Liza

– aici e nevoie de clarificarea activităților


  • echipa 5: BARABAȘ Sandra (spațiu cosmic/ oglinzi) + CREMENE Anuța (desen)

– pentru Barabaș – Expo Milano –  https://www.youtube.com/watch?v=phAODx5utPI


  • echipa 6: BLAJOVAN Alexandru  (meditație) + ARJOCU Sunamita

– pentru Blajovan – exemplificarea cu leaganele http://www.annhamiltonstudio.com/projects/armory.html și

http://www.architectureoflife.net/wp-content/uploads/2015/06/aol-fiii-fun-house-iris-cantante-5.jpg


  • echipa 7: DUNĂREANU Avraam (cântat chitară) + DUMULESC Ștefania (relaxare/ obs. divinitate)

– pentru Dunăreanu – http://www.archdaily.com/274832/ted-talk-why-architects-need-to-use-their-ears-julian-treasure și http://www.archdaily.com/440/oslo-opera-house-snohetta și http://www.archdaily.com/335092/bing-concert-hall-ennead-architects (ultimele exemple sunt clar la altă scară, dar de analizat spațiile în secțiune)


  • echipa 8: ARITONI Alice + CĂTĂU Diana

– aici e nevoie de clarificarea activităților


  • echipa 9: BANCIU Ioan + DOBRE Florin (citit)

– Dobre – documentare pentru locuri de citit http://www.architectureoflife.net/en/just-wanna-read-many-places-available/

https://johnstonarchitects.files.wordpress.com/2013/05/chwindowbay-sm.jpg

http://www.archdaily.com/58210/allandale-house-william-obrien-jr/allandale_k_720_900

http://www.homedsgn.com/2011/02/14/mini-maison-by-vanden-eeckhoudt-creyf-architectes/mini-maison-11/

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Evaluare Tema1_S1__ Analiza unui exemplu de arhitectură

Grupa 1: CĂTĂU și ARITONI – Casa Vietnam: FB

– de apreciat analiza multicriterială, extinsă și asupra contextului urban și coerența grafică a planșelor prezentate

Grupa 2: CIOBANU și BARABAȘ – casa artisti Belgia: FB
     – de apreciat simplitatea și complexitatea exemplului ales, precum și analiza amanunțită a spațiului interior
     – lipsesc piese cerute în discuțiile anterioare de la corectură (secțiuni/ semnificația petelor de culoare la nivelul pardoselii)
Grupa 3: DINU și BADEA –  Split House, casa bătrânilor englezi: FB
     – de apreciat planșa sinteză cu schițele de mână
     – planșele sunt inconsecvente din punct de vedere grafic
Grupa 4: BLAJOVAN și BANCIU –  casa Nod, Japonia: B+
      – de apreciat simplitatea exemplului ales și înțelegerea relației interior/ exterior
      – planșele neadaptate din punct de vedere grafic la specificul casei
Grupa 5: DOBRE și BUD –  casa Spania: B
      – de apreciat înțelegerea contextului urban în care se plasează locuirea
      – înțelegere insuficientă a modului de funcționare al casei (accese/ tip de locuire: permanentă sau sezonieră)
Grupa 6: CREMENE și ARJOCU – casa Nannup, pe stâlpi: B-
      – de apreciat inserarea în prezentare a schițelor arhitectului
      – înțelegere insuficientă a schemelor conceptuale prezentate și a relației public/ privat a casei

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

-sedinta corectura 13.10.2015

Va rugam sa aveti la voi mapa proiectului (format A3/A4) care sa contina:

1.Tema de proiectare printata si studiata.( subliniate pasjele importante, cele care nu au fost intelese si pentru care doriti completari, etc.)

2.Extrase printate din NEUFERT legate de dimenisuni ale corpului uman, iluminarea naturala, functiuni de baza ale locuirii, etc.

3.Va rugam sa pacurgeti bibliografia  pentru TEMA 2 pentru pregatirea  sedintelor de proiectare:

– pentru inceput  David le Breton – Antropologia corpului si modernitatea

Scan0013 Scan0012 Scan0011 Scan0010 Scan0009 Scan0008 Scan0007 Scan0006 Scan0005 Scan0014

4.Pentru corectura avem nevoie de impartirea pe echipe si de urmatoarele piese:

-text/eseu, imagini, fotografii care sa exprime elementele si caracteristicile propriului spatiu, cele care ii formeaza caracterul si care exprima pentru voi sentimentul de „acasa”.

Spor la lucru!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Note Predare Finala (pdf)

Note Predare Intermediara (pdf)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Organizare CASA, 20.04 – 8.05

Programul pe care îl propunem pentru ultima parte a atelierelor destinate proiectului lung este următorul:

24.04 – ultima corectură pe strategia propusă la nivel macro: scenariul de integrare în vecinătate, cel de ocupare a terenului, de tratare a limitelor, a relațiilor cu strada, cu apa, accesul pe parcelă, comunitatea şi locuirea în cadrul ei: organizarea locuințelor şi relațiile dintre ele şi sit, relațiile dintre locuințe între ele etc.

_instrumente de lucru: plan de situație 1:1000 (conform limitelor indicate în layout), planul tuturor parterurilor 1:200 cu indicarea locurilor comune şi a folosirii lor propuse 1:200 (conform limitelor indicate în layout), secţiune caracteristică de ansamblu, cu vecini, vegetaţie, etc. 1:200, vedere de ansamblu dinspre strada Someşului, cu vecini 1:200, o imagine de ansamblu încercând redarea atmosferei, a felului în care casele stau împreună şi a vieţii comunităţii (40×30 cm) + schițe conceptuale, studii pe macheta ansamblului etc.

28.04 – ultima corecură pe propunere la nivel micro: rezolvarea locuirii în preajma şi interiorul caselor, atmosfera propusă conform conceptului şi materializarea strategiei la nivel funcțional, a relațiilor interior-exterior, a legăturilor dintre spații si locuri interioare şi exterioare etc.

_instrumente de lucru: planurile tuturor nivelurilor pentru o casă şi curtea ei, cu indicarea mobilării propuse pentru diferitele locuri/ camere şi a felului în care este folosită curtea 1:100, 2 vederi şi 2 secţiuni pentru o casă 1:100, perspective, schițe, studiu pe machetă etc.

Atenție! Până vineri, 1.05, ora 17:00 se poate face înscrierea în concurs prin intermediul formularului de înscriere, a plății taxei de 10Euro/proiect, şi trimiterea lor pe email-ul oficial al concursului :: https://concursan2.wordpress.com/2015/04/06/formular-inscriere/

1.05 – zi liberă, şedință care nu se recuperează, însă vă recomandăm să finalizați piesele pentru concurs şi predare, şi să începeți să elaborați layout-ul (folosind template-ul propus în concurs), să analizați tipuri de grafică şi de reprezentare care vă pun cel mai bine proiectul şi conceptul în valoare, să alegeți modalitatea de reprezentare după acest scurt studiu; cu cât evoluați mai mult în această direcție, cu atât mai multe putem discuta, corecta şi îmbunătăți la ultima corectură! :: https://concursan2.wordpress.com/2015/04/06/layout-planse/

_instrumente de lucru: studii pe planşe de concurs generale, dar şi pe cele câştigătoare din edițiile anterioare CASA (2010-2014), tipologii de reprezentare, stabilirea centrelor de interes ale planşei, citirea optimă a ei în relație cu piesele importante care evidențiază conceptul, tipuri de haşuri, grosimi de linii, cromatică etc.

_recomandări: http://architizer.com/blog/winning-ways-7-secrets-to-success-in-architectural-design-competitions/    //   http://www.architectsjournal.co.uk/comment/how-to-design-a-successful-awards-or-competition-entry/8650300.article  //  https://www.pinterest.com/tinnibutterfly/inspiring-architecture-layouts/  //  https://www.pinterest.com/yonav/architecture-presentation-board/ //  https://www.pinterest.com/designwithco/good-competition-boards/ // https://concursan2.wordpress.com/editii-anterioare/2014-2/winners/

5.05 – ultima corectură: discuții pe layout, reprezentare, punere în valoare a proiectului prin intermediul planşelor etc.

>>> urmează predarea proiectului şi a caietului de studiu, scanarea planşelor, editarea lor pentru a se preta cu succes reprintării pentru juriu etc. şi vineri, 8.05 se face predarea proiectului la sediul Asociației de la 4!

Spor la treabă!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier CASA, marți, 21.04.15

Vom continua discuțiile pe materialul integral cerut în temă, dar toate deciziile vor fi argumentate prin intermediul informațiilor din caietul de studiu! Acestuia i se va adăuga analiza privind tipologiile de locuințe relevante pentru conceptul ales (fără de care nu facem corecturi).

Vacanță plăcută & Sărbători Fericite! 🙂

*bonus – teamwork: http://www.ted.com/talks/frans_de_waal_do_animals_have_morals?language=en

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Expo OAR & FAUT A1/2 Bastion – pregătiri joi, 26.03

Nominalizații grupei A sunt următorii:

Proiect lung sem. I: Eliza & Adrian, Alex & Mihai, Raluca & Alexandra >>> plansele vor fi la Bastion, însă voi ar trebui să vă aduceți machetele (vă sugerăm să luați cu voi si lipici, bandă adezivă, cutter si alte instrumente necesare pentru eventuale ,,reparații”, fixări etc. a machetelor, si nu numai… la plansele lui Adi & Eliza se dezlipeste banda argintie!)

Proiect comun 1/2: Mihai & Alex, Cristina & Amira, Andreea & Alexandra, Mădălina & Laurențiu >>> vă asteptăm la Bastion cu machetele, plansele, instalațiile vizuale, de sunet, efecte speciale etc. aferente proiectelor, care să pună în valoare conceptele voastre cât mai bine! Nu uitați că ele vor fi vizionate de persoane cărora nu le puteți explica proiectul, si care trebuie să înțeleagă conceptul si atmosfera propusă doar prin experimentarea instalației în cadrul expoziției cu muuulte alte proiecte si instalații… Cum le captăm atenția?…

Felicitări si spor la treabă! 🙂

*bonus & inspirație: instalații Bienala de Arhitectură de la Veneția 2014: http://www.dezeen.com/events/2014/venice-architecture-biennale-2014/

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier CASA, vineri, 20.03.15

Vineri se va face predarea:

– machetei finalizate (F.), pe grupă

– analizei obiective (A., B., D.), pe grupă

 concluziilor analizei mari, pe subgrupă

– studiului locuirii colective, a comunității, dar mai ales a esenței lor, prin cercetare și exemple relevante pentru direcția care se vrea abordată după concluziile trase, pe subgrupă (E.)

– hărților/schițelor/desenelor/fotografiilor/descrierilor scrise etc. ce ilustrează impresiile personale, senzațiilor, atmosfera și conceptul pe care vi l-a transmis situl fiecăruia în parte (C.)

– propunerii de strategie pentru proiect, ocupare a terenului, organizare a unităților de cazare etc. conform concluziilor studiului

(Nu uitați demersul coerent pentru orice proiect tematic prezentat semestrul trecut:

1. Cercetarea/documentarea/studiul/analiza

– date despre amplasament / analiză istorică / resurse filologice (cursuri, Neufert, normative, cultură generală etc.) bibliografice, exemple de bună practică, specialişti, mărturii ale locuitorilor etc.
– identificarea actanților şi constrângerilor: beneficiarii principali, secundari (investitorii, bugetul, piața, tehnologia posibilă etc. – în cazul unui proiect real)
– definirea scopului

2. Strategia

– legătura dintre tema dată şi elementele descoperite în cadrul studiului, prin ierarhizarea următorilor paşi şi stabilirea priorităților

3. Conceptul

– interpretarea temei şi a cerințelor într-o manieră abstractă duce la propunerea unei idei principale ce reformulează tema şi propune soluții prin intermediul unui limbaj propriu

4. Metodologia

– categoriile de intervenție utilizate conform strategiei, pentru atingerea scopului, prin prisma conceptului – ele vor fi dependente de context!

5. Proiectul propriu-zis

(6. Implementarea/realizarea//urmărirea execuției + 7. Utilizarea de către beneficiari)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier CASA, vineri, 13.03.15

Vineri vom discuta pe marginea studiului realizat, care va cuprinde toate palierele importante și relevante pentru proiect: de la nivel macro, la nivel micro

A. studiul Clujului ca oraș, comunitate, locuire, amplasament, dezvoltare, caracteristici etc.

B. studiul de sit conform direcțiilor relevante pentru acesta din prezentările de vineri (din exterior înspre interior, dar și din interior înspre exterior)

C. hartă a impresiilor personale, senzațiilor, vibe-ului pe care vi l-a transmis situl fiecăruia în parte

D. studiul grupului-țintă și a trăsăturilor acestuia

E. studiul locuirii colective, a comunității, dar mai ales a esenței lor, prin cercetare și exemple.

F. Macheta 1:200plan macheta 1:200 (pdf) + download format ArchiCAD:

E. – prezentarea Anei – Prezentare 10.03 (pdf)

  • informații Comunitate

,,We propose four criteria for a definition and theory of sense of community.

First, the definition [community goals and guidelines] needs to be explicit and clear; second, it should be concrete, its parts identifiable; third, it needs to represent the warmth and intimacy implicit in the term; and, finally, it needs to provide a dynamic description of the development and maintenance of the experience.

Our proposed definition has four elements.

Membership is the feeling of belonging or of sharing a sense of personal relatedness.

The second element is influence, a sense of mattering, of making a difference to a group and of the group mattering to its members.

The third element is reinforcement: integration and fulfillment of needs. This is the feeling that members’ needs will be met by the resources received through their membership in the group.

The last element is shared emotional connection, the commitment and belief that members have shared and will share history, common places, time together, and similar experiences. This is the feeling one sees in farmers’ faces as they talk about their home place, their land, and their families; it is the sense of family that Jews feel when they read The Source by James Michener (1965).

In a sentence, the definition we propose is as follows: Sense of community is a feeling that members have of belonging, a feeling that members matter to one another and to the group, and a shared faith that members’ needs will be met through their commitment to be together.” (McMillan, 1976 – http://communities.autodesk.com/india/sites/default/files/secure/docs/McMillanChavis—psychological-Sense-of-community.pdf)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Proiect comun an I. + an II. – T1_S2 

Vă felicităm pentru creativitatea și implicarea cu care ați tratat acest proiect! Exercițiul experimentării unui spațiu prin intermediul tuturor simțurilor, conștienizarea și interiorizarea celor percepute, și în final, alegerea elementelor importante, analizarea lor și propunerea unui concept care să valorifice spațiile existente, vor putea da naștere unor proiecte viitoare coerente și lipsite de superficialitate.

Vă invităm să uploadați pe Dropbox (Sem2, T1_S2), până marți, 10.03, toate materialele necesare înțelegerii conceptului propus împreună cu colegii din anul 1, și pe cele care pun cel mai bine în valoare proiectul propus.

Experimentul călătoriei prin Teatrul Național și Casa Tineretului:

2015-02-20-7093 2015-02-20-7094 2015-02-20-7095 2015-02-20-7098 2015-02-20-7099 2015-02-20-7100 2015-02-20-7106 2015-02-20-7105 2015-02-20-7104 2015-02-20-7103 2015-02-20-7102 2015-02-20-7101 2015-02-20-7109 2015-02-20-7110 2015-02-20-7112 2015-02-20-7113 2015-02-20-7114 2015-02-20-7116 2015-02-20-7117 2015-02-20-7118 2015-02-20-7119 2015-02-20-7120 2015-02-20-7121 2015-02-20-7127 2015-02-20-7126 2015-02-20-7125 2015-02-20-7124 2015-02-20-7123 2015-02-20-7122 2015-02-20-7129 2015-02-20-7130 2015-02-20-7131 2015-02-20-7135 2015-02-20-7134 2015-02-20-7133 2015-02-20-7136 2015-02-20-7138 2015-02-20-7139 2015-02-20-7141 2015-02-20-7142 2015-02-20-7143 2015-02-20-7144 2015-02-20-7145 2015-02-20-7146 2015-02-20-7147 2015-02-20-7148 2015-02-20-7149 2015-02-20-7150 2015-02-20-7151 2015-02-20-7152 2015-02-20-7153 2015-02-20-7154 2015-02-20-7155 2015-02-20-7156 2015-02-20-7157 2015-02-20-7158 2015-02-20-7159 2015-02-20-7160 2015-02-20-7161 2015-02-20-7162 2015-02-20-7163 2015-02-20-7164 2015-02-20-7165 2015-02-20-7166 2015-02-20-7167 2015-02-20-7168 2015-02-20-7169 2015-02-20-7170 2015-02-20-7171 2015-02-20-7172 2015-02-20-7174 2015-02-20-7175 2015-02-20-7176 2015-02-20-7177 2015-02-20-7178 2015-02-20-7179 2015-02-20-7180 2015-02-20-7181 2015-02-20-7182 2015-02-20-7183 2015-02-20-7184 2015-02-20-7185 2015-02-20-7186 2015-02-20-7187 2015-02-20-7188 2015-02-20-7189 2015-02-20-7190 2015-02-20-7191 2015-02-20-7192 2015-02-20-7193 2015-02-20-7194 2015-02-20-7195 2015-02-20-7196 2015-02-20-7197 2015-02-20-7198 2015-02-20-7199 2015-02-20-7200 2015-02-20-7201 2015-02-20-7203 2015-02-20-7204 2015-02-20-7206 2015-02-20-7207 2015-02-20-7208 2015-02-20-7209 2015-02-20-7210 2015-02-20-7211 2015-02-20-7213 2015-02-20-7214 2015-02-20-7215 2015-02-20-7216 2015-02-20-7217 2015-02-20-7218

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Trello

Pentru a va ajuta in colaborare va propunem a experimenta cu aplicatia Trello (https://trello.com/) o varianta flexibila si vizuala de a colabora si organiza ideile. Puteti comenta asupra acestora, vota si atasa fisiere.

Folositi aceasta perioada pentru a va obisnui cu colaborarea pe un proiect comun ce va va folosi mai departe pentru concursul C.A.S.A.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T1_S2, luni, 23.02.15

Tema T1_S1 constituie un preambul pentru C.A.S.A. 2015, unde, la vizita pe sit de la Cluj, timpul alocat adunării de informații va fi foarte scurt, iar calitatea acestora va influența decisiv calitatea proiectului propus. Astfel, trebuie să ne obișnuim să conștientizăm tot ceea ce percepem în jurul nostru, pentru a putea aduna informații coerente despre context, caracteristicile fizice ale sitului și relațiile sale cu mediul înconjurător, dar și caracteristicile de conținut, de atmosferă, senzațiile oferite, particularitățile sale din punct de vedere senzorial etc.

Tema T1_S1 explorează deci, perceperea lumii construite ALTFEL. Exercițiul urmărește ca această percepere altfel a lumii să vă ajute să îmbogățiți de fapt actul vederii, conștientizând și interiorizănd ceea ce percepeți în jurul vostru. Acest lucru a fost forțat de imposibilitatea de a fotografia, schița, măsura etc. – de a folosi instrumente auxiliare – și de necesitatea de a ,,înregistra” toate informațiile adunate prin intermediul tuturor simțurilor, în principal al văzului, dar și a scării umane.

Văzul este simțul cel mai confortabil și ușor de folosit în actul de a percepe lumea, însă el este în același timp și cel mai puțin conștientizat simț. Pentru arhitect, văzul neatent, superficial sau grăbit este un pericol: naște clișee, iar clișeele inhibă imaginația și dau naștere mai departe formelor fără fond.

La ce am fost atenți în parcursul nostru?

1. Forme

  • elemente fizice care definesc spațiul (planul de calcare, limitele verticale, suprafața de acoperire) – caracteristici
  • elemente particulare ce populează spațiul (obiecte, mobilier fix/mobil, recuzită, vegetație etc.) – caracteristici
  • dimensiuni
  • relații vizuale
  • relații tectonice (logica structurală)
  • raport plin-gol
  • zone publice/zone private (ce definește diferența dintre ele?)
  • scară umană
  • percepție simultană (planuri de vedere)
  • percepție succesivă (implică mișcarea și existența unui traseu)
  • spații sau perspective surpriză, alveole, intimități
  • relația cu restul lumii (transparențe, goluri)
  • relații vizuale interior-exterior, exterior-interior etc.

2. Conținut

  • rost, funcțiune, urma omului, scopul inițial vs. utilizarea prezentă în concordanță (sau nu) cu rostul spațiului etc.

3. Cromatică

  • culori și nuante
  • proporții și intensitate – centre de interes
  • suprafețe deschise – luminozitate
  • raport lumini-umbre etc.

4. Texturi

…dens, poros, lucios, mat, rugos, moale, elastic, plastic, dur, transparent, opac etc.

După vizită, va trebui să vă accesați matricea mentală/harta cognitivă/memoria generală pentru a vă aminti cât mai multe informații din traseul parcurs și spațiile experimentate. Toate elementele caracteristice spațiului enunțate mai sus, la fel ca senzațiile pe care le-ați avut de-a lungul vizitei, tipurile de atmosferă întâlnite și impresiile adunate, vor forma un eseu descriptiv de maxim 2 pagini, care va fi predat la atelierul de luni (individual).

Apoi, exercițiul continuă cu recompunerea spațială a încăperilor exprimentate, însă nu ne interesează reconstruirea exactă a spațiului!!! Scopul recompunerii este de a realiza o machetă 3D (pe subgrupă) a tuturor informațiilor importante culese de pe sit și interiorizate, iar apoi abstractizate într-o compoziție care să le pună în valoare conform matricei mentale/hărții cognitive/senzațiilor și impresiilor culese.

În cadrul atelierului de luni, se vor discuta machetele și eseurile, se vor schimba dacă va fi cazul (sunt necesare instrumente de tip StuFo!), iar în a doua parte, ne vom reuni cu studenții din anul 1 pentru a începe tema comună.

Recomandare >>> Thinking Architecture – Peter Zumthor

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

SEMESTRUL II.

Vizită sit, 20.02.15

Locațiile de vizitat si orele de întâlnire sunt următoarele:

GRUPA A.1 – Piața Libertății ora 13:30

Ardelean Mihai & Barna Alexandru, Bancos Adrian & Bistrian Eliza, Brindescu Cristina & El Hassaina Amira, Bujdei Emanuel & Brudiu Manuel, Ardelean Paul & Acimov Lazar.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Upload Dropbox

Va reamintim sa predati digital atat proiectele temei T3_S1 în Dropbox > Predari > Grupa A > T3_S1 , cat si observatiile privind proiectele colegilor in Dropbox > Predari > Grupa A > Feedback pentru colegi.

De-asemenea, va invitam sa completati sondajul privind activitatea acestui semestru: www.isondaje.ro/sondaj/345541963/!

Succes in sesiune!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Note – Observatii

Proiectele care nu au luat note de trecere sau au fost notate mai slab au fost depunctate pentru:

  • lipsa unui concept care sa derive din caracteristicile terenului si care sa fie mentinut pana in detalii
  • o slaba legatura intre sit si locuinta propusa, insorire, vederi, relatia cu terenul, caracteristicile mediului natural si construit
  • o slaba legatura intre locuinta si spatiul comun, relationare problematica fata de colegul de echipa, ansamblu ce nu a fost gandit in dialog
  • calitatea slaba a prezentarii atat grafice cat si in macheta

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

T3_S1 – Observații

1. Toate proiectele trebuie predate în format digital în folder-ul aferent temei T3_S1 din Dropbox! Dacă mai apare mesajul privind lipsa de spațiu, vă rugăm să reveniți. Mulțumim!

2. Observațiile privind proiectele colegilor se vor uploada până joi, 8.01.15, în Dropbox > Feedback pentru colegiDacă mai apare mesajul privind lipsa de spațiu, vă rugăm să reveniți. Mulțumim!

  • am apreciat creativitatea şi perseverența cu care grupa A a tratat acest semestru!
  • am apreciat diversitatea proiectelor, implicarea continuă în cadrul atelierului de proiectare, atât în ceea ce privesc proiectele principale, cât şi în cazul activităților adiacente propuse – studiul bibliografic pe Poetica spațiului, conceptele lui Sou Fujimoto, The House of Jean Prouvé, The House of Charles and Ray Eames, Pierre Chareu’s Maison de Verre, prezentările Casei în Natură 2013-2014, feedback-ul pentru proiectele colegilor etc., de-asemenea detalierea conceptelor chiar până la conceptualizarea mobilierului și a detaliilor constructive specifice, amenajarea parcelei, a spațiului comun și deci, crearea de locuri exterioare, în continuarea celor interioare
  • remarcăm însă, o lipsă de interes pentru proiectele colegilor, ceea ce nu poate aduce decât dezavantaje! Nu uitați să învățati unii de la alții, să vă puneți întrebări, să comunicați spre a înțelege mai bine atât proiectele, cât și evoluțiile apreciate/mai puțin apreciate…
  • în ceea ce privește reprezentarea proiectelor, observăm o diversitate bine-venită: planșe bune realizate atât de mână, cât și pe calculator – vă încurajăm să învățați în continuare unii de la alții și să descoperiți modalitatea de reprezentare a propriului proiect care vă avantajează cel mai mult! Însă, am remarcat o realizare generală mai superficială a machetelor – acestea vă caracterizează în întregime proiectul, trebuie să-i sublinieze conceptul și punctele forte, să fie stabile, plăcute cromatic și realizate cu mare acuratețe!
  • observăm o bună evoluție în cadrul temelor predate pe echipe (> ce ați învățat din acest demers? ce ați învățat unii de la alții? lucrați mai bine în echipă? ce rol ați avut în cadrul echipei? acest rol reprezintă punctul vostru forte? cum îl puteți dezvolta pentru a vă defini și în cadrul proiectelor personale?…)
  • încurajăm continua cercetare personală în domeniul arhitecturii și recomandăm deschiderea, comunicarea constantă și implicarea în cadrul atelierelor – discuții și dezbateri la corecturile colegilor, întrebări în cadrul susținerilor colegilor, și în final, implicarea în activitățile exterioare atelierului, workshop-uri, concursuri, expoziții, burse etc. propuse și încurajate de colectivul profesoral

*bonus: http://www.archdaily.com/310916/christmas-cards-from-famous-architects/

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T3_S1, vineri, 12.12.2014

Se va face corectură pe reprezentare, grafică, layout, machetă. Piesele avute în vedere vor fi cele propuse în temă:

  • plan de situaţie, scara 1:200;
  • planul de ansamblu al parterului, cu indicarea locurilor comune şi a folosirii lor propuse, scara 1:100;
  • 2 secţiuni caracteristice de ansamblu, scara 1:100;
  • 2 faţade (obligatoriu una este cea a accesului) , scara 1:100;
  • planurile tuturor nivelurilor pentru o casă şi curtea ei, cu indicarea mobilării propuse pentru diferitele locuri/ camere şi a felului în care este folosită curtea, scara 1:100;
  • studii fotografice în machetă, schiţe de mână, colaje, încercând surprinderea integrării în vecinătate şi a atmosferei (recomandat 2-4);
  • text argumentativ, în limba engleză (max. 1000 de caractere, fără a considera spaţiile);
  • alte piese considerate necesare unei transmiteri cât mai complete şi sugestive a propunerii;

Macheta subgrupei va fi la scara 1:100 şi va conține zona relevantă proiectului şi amenajării din sit. Machetele caselor 1:100 se vor putea insera, respectiv detaşa din macheta sitului subgrupei şi vor conține toate detaliile relevante pentru a pune în valoare calitățile proiectelor.

Posibile referințe pentru reprezentare/concursuri de arhitectură:
Succes!
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T3_S1, marți, 9.12.2014

Instrumentelor de lucru pentru corectură de până acum (schițe, planuri, secțiuni, volumetrii, fațade, perspective etc.) li se adaugă obligatoriu macheta sitului + machetele caselor, dar si amenajarea terenului si detalierea spațiului comun!

Vom discuta pe:

  • plan de situație 1:200 – amenajarea exterioară a terenului, accesele, casa proprie, casa vecinului şi spațiul comun
  • planurile tuturor nivelurilor 1:100, unde planul parter conține amenajarea împrejurimilor (acces, terase, spațiu comun etc.) – desene acurate, cu grosimi de linii, goluri, mobilier etc.
  • secțiuni caracteristice 1:100 – acelaşi grad de detaliere ca în plan!
  • macheta sitului şi machetele de studiu ale caselor conform cu desenele 1:100
  • perspective interioare şi exterioare, volumetrii, schițe conceptuale, detalii ale locurilor speciale propuse
  • scurtă precizare a strategiei comune, a tipului de dialog purtat între cele 2 case şi între ele şi sit, dar şi a conceptului propriu (care se relaționează într-un fel sau altul la strategia comună), ce poate fi realizată prin schițe conceptuale, scurt text sau orice altă modalitate de a reprezenta aceste idei abstracte dar care guvernează întregul vostru parcurs.

Mulțumim colegilor din anul 3 pentru prezentările făcute: Denisa Bădoi, Bianca Azap, Oana Cojocaru & Bogdan Boca! 🙂  Casa în Natură, anul 2, grupa A, 2013-2014:

2014-11-28-6649 2014-11-28-6651 2014-12-05-6671 2014-12-05-6672 2014-11-28-6652 Denisa Badoi Azap Bianca Cum mi-ar placea sa locuiesc - gr. A '13-'14 Casa in Natura '13-'14 Boca Bogdan

PS: Referință amintită la corectură:  http://recult.ro
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T3_S1, vineri, 5.12.2014

Instrumentele de lucru pentru corectură sunt schițe, planuri, secțiuni, volumetrii, machete + fațade, perspective etc.

Referințele discutate la atelier: https://concursan2.wordpress.com/winners/ + http://www.archdaily.com/524848/dogarilor-apartment-building-adn-birou-de-arhitectura/ (interior).

*bonus:  http://ideasgn.com/architecture/twin-cabins-eyrie-cheshire-architects/  +  http://www.wingardhs.se/projects/xs/himlatrappan/
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T3_S1, marți, 2.12.2014

Continuăm cu detalierea proiectelor conform programului mai jos menționat: S11 – continuarea materializării conceptului şi definirea caselor, a spațiului comun şi a ansamblului amenajării; instrumente de lucru: schițe, planuri, secțiuni, volumetrii, machete + fațade, perspective etc.

*bonus: http://www.vtstutorials.co.uk/ws//tracking/launchcontent.aspx?cv=C1FD9EC5-CC00-46EA-8245-C512EBDF8D03&e=A0000&c=6F37AECE-3C4E-4F70-AD2A-3F5AAEDDC707&SID=2e5d39d9-6456-4f34-bdaf-107b6f3a231a
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T3_S1, vineri, 28.11.2014

Vom continua corecturile conform programului propus mai jos. // We’ll continue the discussions according to the proposed schedule (see below).

Urmează câteva posibile referințe bazate pe discuțiile de marți, 25.11.2014. Vă rugăm să căutați similitudinile dintre ele si propriile propuneri si să analizați modalitatea de implementare a conceptului, care se apropie într-un fel sau altul de al vostru. Aceste proiecte prezintă modalități de materializare a unei anumite direcții, ele nefiind doar case mici în natură; ideea principală e să vedeți că există nenumarate modalități de punere în practică a unui anumit gând, a unei idei generale, a unui concept, si nu în ultimul rând, să căutați si să analizați exemple de bună practică pe cont propriu! // Here are some references based on the discussions from Tuesday, Nov. 11. We invite you to search for similarities between the materialization of a concept that they propose and your own proposal and analyze them; we encourage you to search for good examples on your own, too.

1. Cristina & Amira – 2013 Serpentine Gallery Pavilion / Sou Fujimoto. Reading between the Lines Chapel / Gijs van Vaerenbergh. House in Sengataki / Case Design Studio. House of Would / Elii. Juvet Landscape Hotel / JSA. Triangle House / JVA. Balnea Pavillion des Arbres / Blouin Tardif Architecture-Environnement.

2. Alexandra & Raluca – Kofunaki House / ALTS Design Office. House NA / Sou Fujimoto Architects. 2013 Serpentine Gallery Pavilion / Sou Fujimoto. Reading between the Lines Chapel / Gijs van Vaerenbergh. House of Trough / Jun Igarashi Architects. White Cave House / Takuro Yamamoto Architects. Glass House / Unit Arkitektur AB.

3. Cosmin & Andreea – Reading between the Lines Chapel / Gijs van Vaerenbergh. Field Chapel in Boedigheim / Students of the College of Architecture at the Illinois Institute of Technology. XBO Mobile Structure / 70ºN Arkitektur. Final Wooden House / Sou Fujimoto. Wood Block House / Tadashi Yoshimura Architects. Bunkie / BLDG.

4. Alex & Mircea – M House / D.I.G Architects. + node / UID Architects. La Reserva House / Sebastian Irarrazaval. Cube Court House / Shinichi Ogawa & Associates. C1 House / Curiosity + Milligram Studio. House in Abiko / fuse-atelier. Kofunaki House / ALTS Design Office. Element House / Sami Rintala. 

5. Daliana & Denisa – N-House / D.I.G Architects. House NA / Sou Fujimoto Architects. House A+B / buerger katsota architects. Element House / Sami Rintala. Jigsaw Residence / David Jameson Architect. NaCl House / David Jameson Architect. Dansanli House / ADF Architects. House in Sakurashinmachi / Comma Design.

6. Smaranda & Diana – House in Goido / Fujiwarramuro Architects. Minimalist House / Shinichi Ogawa & Associates. Light Walls House / mA-style Architects. W Window House / Alphaville Architects. White Cave House / Takuro Yamamoto Architects. C1 House / Curiosity + Milligram Studio. Barcode House / David Jameson Architect. Vitra House / Herzog & de Meuron.

7. Noelia & Borja – + node / UID Architects. House in Hanareyama / Kidosaki Architects Studio. XBO Mobile Structure / 70ºN Arkitektur. Glenburn House / Sean Godsell.  M Residence / Shinichi Ogawa & Associates. House A+B / buerger katsota architects. Red Hill / Inarc Architects.

8. Mădălina & Lorenzo – Forest Pond House / TDO Architecture. House of Trough / Jun Igarashi Architects. Glenburn House / Sean Godsell. House in Gerês / Graça Correia y Roberto Ragazzi. Le Temps des Environment / Nicolas Dorval Bory Architect. Rectangle of Light / Jun Igarashi Architects. OEUF / Flat House.

9. Manuel & Emanuel – M House / D.I.G Architects. Minimalist House / Shinichi Ogawa & Associates. OS House / NOLASTER. House in Abiko / fuse-atelier. House in Gerês / Graça Correia y Roberto Ragazzi. Quebrada House / UNarquitectura. Hind House / John Pardey Architects. Mölle by the Sea / Elding Oscarson.

10. Eliza & Adrian – House at Big Hill / Kerstin Thompson Architects. Casa Moza / D Proiect. Concurs de Arhitectura Țara Moților. House in Saijo / Suppose Design Office. Kofunaki House / ALTS Design Office. Pedras Salgados / Luis Rebelo de Andrade and Diogo Aguiar. House Bierings / Rocha Tombal Architecten. Mountain Cabin / Marte.Marte Architekten. Trek-In Hicker’s Cabins / MoodWorks Architecture.

11. Paul & Lazar – Sky Catcher House / acaa. House S / Keiji Ashizawa Design. Shift House / Apollo Architects & Associates. C1 House / Curiosity + Milligram Studio. House in Sengataki / Case Design Studio. House of Would / Elii. Courtyard House in Peach Garden / Takeru Shoji Architects. Torquay House / Wolveridge Architects.

12. Mihai & Alex – Minimalist House / Shinichi Ogawa & Associates. House N / Bembé Dellinger Architekten. House in Hanareyama / Kidosaki Architects Studio. Cube Court House / Shinichi Ogawa & Associates. XBO Mobile Structure / 70ºN Arkitektur. Horizon Roof House / Shinichi Ogawa & Associates. House A+B / buerger katsota architects. Redux House / Studiomk27.

Experimente/dialog cu mediul natural‘Clear Cut’ Land Art Installation / Kjellgren Kaminsky Architecture. Dzintari Forest Park / Substance. Le Temps des Environment / Nicolas Dorval Bory Architect. Forest Walk / LOOK Architects.  Path in the Forest / Tetsuo Kondo Architects. 2013 Serpentine Gallery Pavilion / Sou Fujimoto.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Organizarea proiectului T3_S1

S9 – vineri: strategiaconceptul, metodologia de implementare + schițe conceptuale
– studiu Neufert, profil familii, activități specifice, spații destinate familiilor în parte + spațiul comun, relațiile interiorului cu exteriorul prin goluri, orientare față de punctele cardinale etc. + schemă funcțională

S10 – materializarea şi continuarea conceptului; instrumente de lucru: schițe conceptuale, scheme, planuri, secțiuni, volumetrii, machete de studiu

S11 – continuarea materializării conceptului şi definirea casei şi ansamblului; instrumente de lucru: schițe, planuri, secțiuni, volumetrii, machete + fațade, perspective

S12 – marți: continuarea materializării conceptului şi definirea casei şi ansamblului; instrumente de lucru: schițe, planuri, secțiuni, volumetrii, machete, fațade, perspective  amenajarea terenului şi spațiul comun
        – vineri: reprezentare, layout, grafică

S13 – predare + susțineri

*bonus: http://architortureschool.tumblr.com/post/25344363917/every-studio-professor 😛
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Analiza de sit a grupei A – Bodo: Studiu_Bodo_gr.A

*mulțumiri: Adrian Bancoş & Alexandru Barna
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Conform hotărârii la nivel național, atelierul de vineri, 14.11., se va recupera într-o şedință următoare pe care o vom stabili împreună. (Hotărârea de Guvern privind suspendarea cur surilor universitare pentru zilele de 14 și 17_noiembrie_2014)

According to the national decision to suspend the classes on Nov. 14 and 17, we will also suspend the „atelier” on Friday, Nov. 14, but will recover it at a following date that we’ll decide together.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T3_S1, marți, 18.11.2014

Vom continua studiile, aprofundând subiectele importante, după cum am discutat la susținere/corectură, punând accentul pe situl în sine. Pe baza concluziilor acestei analize ne vom creiona strategia, subliniind prioritățile şi definindu-ne conceptul.

Detaliile despre machetă le stabilim la atelier.

Discuția de marți, 11.11.2014, bazată pe cursul de Scenografie al dlui Andrei Racolța, a sintetizat etapele necesare şi caracteristice unui proiect tematic:

1. Cercetarea/documentarea/studiul/analiza

– date despre amplasament / analiză istorică / resurse filologice (cursuri, Neufert, normative, cultură generală etc.) bibliografice, exemple de bună practică, specialişti, mărturii ale locuitorilor etc.
– identificarea actanților şi constrângerilor: beneficiarii principali, secundari (investitorii, bugetul, piața, tehnologia posibilă etc. – în cazul unui proiect real)
– definirea scopului

2. Strategia

– legătura dintre tema dată şi elementele descoperite în cadrul studiului, prin ierarhizarea următorilor paşi şi stabilirea priorităților

3. Conceptul

– interpretarea temei şi a cerințelor într-o manieră abstractă duce la propunerea unei idei principale ce reformulează tema şi propune soluții prin intermediul unui limbaj propriu

4. Metodologia

– categoriile de intervenție utilizate conform strategiei, pentru atingerea scopului, prin prisma conceptului – ele vor fi dependente de context!

5. Proiectul propriu-zis

(6. Implementarea/realizarea//urmărirea execuției + 7. Utilizarea de către beneficiari)

*bonus: http://architizer.com/blog/japans-offbeat-homes/
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T3_S1, vineri, 7.11.2014

Vom discuta pe studiul făcut de voi pornind de la criteriile pe care le considerați relevante în analiza sitului. Fiecare subgrupă va identifica elementele importante şi îşi va conduce studiul în acea direcție, astfel încât concluziile să ne ajute în dezvoltarea propiectului viitor. Analiza se va parcurge într-o manieră coerentă şi va prezenta CONCLUZII relevante la finalul fiecărui ,,capitol” tratat.

Propunerea (pdf) de direcții generale de studiu prezintă elementele obiective ale percepției sitului, la care se adaugă cele subiective, de care am încercat să ne apropiem prin intermediul HĂRȚII COGNITIVE, şi se pot raporta la experiențe fizice şi senzoriale – percepții, cadre ale peisajului, detalii, centre de interes, texturi, materialități, diverse experiențe personale etc.

Instrumente de lucru: hărți, schițe, desene, planuri, secțiuni prin sit, fotografii, colaj pe fotografii (vezi https://arhitectura2tm.wordpress.com/info-2/) etc. + orice material ce susține direcția abordată de fiecare subgrupă în parte. Formatul de predare este A3.

Referință recomandată: ,,Locuirea tradițională rurală din zona Banat-Crişana” de Teodor O. Gheorghiu – selecție (pdf):
Locuirea-traditionala-rurala-in-zona-Banat-Crisana-selectie

*bonus: http://www.archi-ninja.com/10-things-you-dont-get-taught-in-architecture-school/
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T2.2_S1, vineri, 24.10.2014

1. În cadrul atelierului de vineri, continuăm discuțiile şi corecturile pe marginea spațiului de zi propus, care va fi corelat cu cel de noapte, pentru a constitui un ansamblu coerent de locuire personală, valorificând limbajul propriu de definire a acestuia, care se bazează pe ideile enumerate mai jos.

2. FInalizăm ,,Poetica spațiului” de Gaston Bachelard cu ajutorul:

– Imensitatea intimă, I-V, pg. 211-226 – Andreea A.
– Imensitatea intimă, V-VIII, pg. 226-238 – Smaranda A. + Diana D.
– Dialectica înafară-înăuntru, pg. 239-258 – Manuel B., Lazăr A., Paul A.

*bonus: http://www.archdaily.com/category/films-architecture/
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T2.2_S1, marți, 21.10.2014

1. În cadrul atelierului de marți, continuăm discuțiile şi corecturile pe marginea spațiului de zi propus, care va fi corelat cu cel de noapte, pentru a constitui un ansamblu coerent de locuire personală. Astfel, vom analiza activitățile propuse, timeline-ul acestora, necesitățile pentru a fi desfăşurate şi elementele atmosferei propuse: lumina -directă, indirectă, filtrată-, mişcarea soarelui şi felurile în care aceasta defineşte spațiul interior şi creează locuri, relațiile interior-exterior, materialitatea, texturile, experimentarea spațiului la scară umană, gradientul semi-public – privat, închiderile versus deschiderile către exterior în funcție de peisaj, de soare, de activitatea din acel loc…   //   During the atelier on Tuesday, we will continue the discussions regarding the proposed diurnal space, which will be linked to the nocturnal space, in order to propose a coherent ensemble of a personal dwelling. Therefore, we will analyze the proposed activities, their timeline, the necessities and the elements of the proposed ambiance: light -direct, indirect, filtered-, the movement of the sun and the ways it defines the interior space and creates „locus/loci”, the interior-exterior relations, the materiality and textures, the way the space is experienced according to the human scale, the semi-public – private gradient, the openings/closings towards the exterior based on the view, the sun, the activities, etc…

2. Continuăm studiul bibliografic (idei principale + citate semnificative) prin finalizarea capitolelor alese din Poetica spațiului de Gaston Bachelard, şi anume:
// we will continue our bibliographic study by finalizing the „Poetics of Space” by Gaston Bachelard with the help of:

– Imensitatea intimă, I-V, pg. 211-226 – Andreea A.
– Imensitatea intimă, V-VIII, pg. 226-238 – Smaranda A. + Diana D.
– Dialectica înafară-înăuntru, pg. 239-258 – Manuel B., Lazăr A., Paul A.

3. Discutăm în aceeaşi manieră următoarele filme
// we will discuss the following videos in the same manner:

a. Conceptele lui Sou Fujimoto exprimate în următoarele proiecte:

http://www.domusweb.it/en/video/2012/09/19/sou-fujimoto-nature-room.html
http://www.dezeen.com/2013/09/29/i-tried-to-create-something-between-architecture-and-nature-sou-fujimoto-on-serpentine-gallery-pavilion-2013/
http://www.dezeen.com/2013/10/28/movie-sou-fujimoto-sctructures-between-nature-architecture/

, pentru care îi invităm pe Alex B., Mihai A., Cosmin C., Mircea B., Alex D., Eliza B., Adrian B. să-şi noteze ideile principale, să facă schițe şi să tragă concluzii, pe care apoi să ni le prezinte tuturor.

b. The House of Jean Prouvé:

, pentru care îi invităm pe Raluca B., Alexandra B., Cristina B., Amira E., Mădălina B., Emanuel B., Denisa B., Daliana C. să-şi noteze ideile principale, să facă schițe şi să tragă concluzii, pe care apoi să ni le prezinte tuturor.

c. House – Charles & Ray Eames

, pentru care îi invităm pe Andreea A., Smaranda A., Diana D., Lazăr A., Paul A., Manuel B. să-şi noteze ideile principale, să facă schițe şi să tragă concluzii, pe care apoi să ni le prezinte tuturor.

d. Pierre Chareu Maison de Verre

– we invite Lorenzo B., Guillen B., Noelia V., Dario V., Carlo C. to watch the video, extract the main ideas, sketch, draw conclusions and present them to all of us during the atelier hours.

*bonus: http://www.archdaily.com/556587/archiwindow-a-glimpse-through-the-eyes-of-architecture/
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Feedback T1_S1

1. Adrian B. + Alex B. –   FB

2. Eliza B. + Alexandra B. –   FB

3. Emanuel B. + Amira E. + Noelia V. –   B-

4. Mihai A. + Mircea B. –    FB-

5. Cristina B. + Alexandru D. + Guillen B. –  B+

6. Smaranda A. + Diana D. + Lorenzo B. –   B-

7. Raluca B. + Mădălina B. –   B

8. Andreea A. + Cosmin C. + Dario V. + Carlo C. –   B-

9. Paul A. + Manuel B. + Lazăr A. –   B

10. Daliana C. + Denisa B. –   S

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T2.2_S1, vineri, 17.10.2014

Pentru o parte din activitatea de vineri vă rugăm să constituiți cât mai repede 10 grupe a câte 2 sau 3 studenți şi să ni le transmiteți pentru a vă putea prezenta micul studiu pe care îl veți pregăti până vineri. În fiecare grupă vom avea nevoie de câte un laptop (şi căşti).

În aceeaşi ordine de idei, a spațiului definit de activitățile diurne propuse, locurile definite în interiorrelațiile interioare cu exteriorul, cu lumina, modul de experimentare a spațiului pornind de la scara umană, atmosfera propusă (vezi diverse criterii posibile enumerate mai jos), se va pregăti spațiul de zi, care va veni în completarea celui de noapte.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

T2.1_S1 @grupaA! – 14.10.2014

DSC_1016 DSC_1023 DSC_1031 DSC_1060 DSC_1063

Photo credits: Mihai Ardelean & Alexandru Barna

T1_S1 @grupa A! – 7.10.2014

DSC_6182 DSC_0976 DSC_6193 DSC_6170 DSC_6199

Photo credits: Mihai Ardelean & Alexandru Barna
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T2_S1, marți, 14.10.2014

Programul propus:

16:00-16:30: întrebări, discuții la comun pe baza materialului pregătit
16:30-17:30: corecturi, ajustări, completări aduse la materialul pregătit
17:30-19:00: susțineri și discuții la comun
19:00 – prezentare T2_S1 – partea a II-a

Discuțiile se vor axa pe materialul pregătit, însă se vor baza și pe research-ul necesar amintit mai jos (exemple, informații locuire, texte din bibliografie). Vă încurajăm să porniți de la timeline-ul perioadei date, lista activităților propuse (nu mai mult de 5), observațiile, dezideratele, necesitățile dimensionale și poetica spațială potrivite pentru acele activități, toate fiind corelate cu perioada de timp avută în vedere. Plecând de la matricea dată de acești parametri, soluția se va contura coerent.

Reprezentarea soluției personale rămâne la latitudinea fiecăruia, dar alegerea trebuie să pună în valoare cel mai bine proiectul (scheme, schițe, benzi desenate, machete, perspective interioare etc.) Acestea vor pune în valoare: spațiul interior, relațiile dintre activitățile propuse și locurile create, relațiile vizuale interior-exterior, relațiile locurilor interioare cu peisajul, punctele cardinale, lumina – directă, indirectă, filtrată, modul de experimentare a spațiului interior în funcție de scara umană, materialitățile folosite și atmosfera creată.

Materialului predat i se va adăuga si caietul de studiu cu întreaga muncă de până acum. Nu uitați de fișa de corectură!

Succes! 🙂

The proposed schedule:

16:00-16:30: questions, discussions based on the proposal
16:30-17:30: additions, corrections to the proposal 
17:30-19:00: proposal presentations and discussions
19:00 – presentation of the assignment T2_S1 – part II

The discussions will be based on the proposal, but the necessary research for this assignment will also be mentioned (night area of the example T1_S1, „living” information – Neufert (https://www.scribd.com/doc/240677184/Neufert), and Raumpilot Wohnen (https://www.scribd.com/doc/145742038/Raumpilot-Wohnen) -, bibliography based inspiring quotes). We encourage you to start from the timeline of the given period of time, the list of the proposed activities (not more than 5), observations, wishes, dimensional necessities and poetics of space suitable for those activities and also related to the given period of time. Starting from the matrix defined by these parameters, the solution will develop itself coherently.

The choice of representation for the personal solution is up to each and every student, but the choice will have to describe the project in the best way possible (schemes, sketches, comics, models, interior perspectives etc.). They will show the interior space, the relationships between the activities and the spots („locus”) created, the interior-exterior connections regarding the view, the cardinal points, the light – direct, indirect, filtered -, the way of experiencing the interior space depending on the human scale, the textures and materials and the proposed ambiance. 

The T2_S1 project will be submitted together with your research notebook and the official correction sheet: Fisa si regulament

Good luck! 🙂

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Atelier T2_S1, vineri, 10.10.2014

Se vor discuta la comun:

– spațiile din exemplul studiat la T1_S1 destinate activităților posibile din perioada de timp propusă – între apus și până după răsărit

+ modalitățile de realizare/accentuare/definire a acestora prin organizare interioară, spațialitate, dimensiuni, formă în plan și în secțiune, relații cu exteriorul prin intermediul golurilor (fizice/vizuale/…), tipuri de goluri, materialitate, iluminat, mobilare și legătura scării umane cu aceasta și cu tipurile de goluri, și deci și cu natura înconjurătoare (pe orizontală și pe verticală), relații între zonele de circulație și zonele mobilate, funcțiuni conexe spațiului destinat dormitului, modalitatea de a crea locuri în cadrul spațiului de noapte.

– sintetizarea informațiilor legate de locuire (în special a celei din perioada de timp propusă) din Neufert – Manualul arhitectului (https://www.scribd.com/doc/240677184/Neufert), și Raumpilot Wohnen (https://www.scribd.com/doc/145742038/Raumpilot-Wohnen)

+ texte selectate din exemplele din bibliografie legate de tema propusă

– activitățile personale în perioada de timp propusă, necesitățile pentru ca acestea să fie desfășurate, conformarea interioară a spațiului și modul în care se generează locuri în cadrul acestuia, tipurile de relații dorite dinspre interior înspre exterior etc.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Predare T1_S1, luni + marți, 6-7.10.2014

Vă încurajăm să filtrați informațiile găsite prin propria creativitate, astfel încât la predare să prezentați rezultatul muncii voastre, de care să fiți mândri și din care să simțiți că ați învățat cu adevărat cum comunică acea casă cu contextul din care face parte. Acest lucru e posibil doar dacă o analizați din diverse puncte de vedere, schematizând concluziile și prezentându-le într-o manieră coerentă, ce să sublinieze conceptul analizei voastre: de la informațiile găsite, la analiza propriu-zisă, la grafică, modul de parcurgere a caietului și prezentarea în fața colegilor… Câteva direcții posibile de cercetare se găsesc mai jos.

Așadar, predarea fizică a analizei pe format A3 se va face luni la ora 19. Predarea digitală (jpg, pdf – conceput pe comp sau scanat + prezentare) se va face până marți la ora 12, de către un singur membru al subgrupei, după cum s-a anunțat pe blog. Vă încurajăm să tratați cu aceeași seriozitate si prezentarea în sine: ea nu trebuie să fie Powerpoint dacă acesta înseamnă doar adăugarea câte unei imagini din caiet pe câte un slide (în acest caz putem avea și imagini denumite, astfel încât să apară în ordinea dorită), însă dorim să vă încurajăm să vă folosiți de diverse tehnici de prezentare care vă pot scoate conceptul în evidență – Powerpoint, video, Prezi etc. Caietul de studiu se aduce marți, la susținere.

Spor la treabă!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ANUL UNIVERSITAR 2014-2015 – semestrul I.

Îndrumători: arh. Ana Branea, arh. Alma Preda

T1_S1 ::  EXERCIŢIU DE ANALIZĂ A UNUI EXEMPLU DE ARHITECTURĂ

Organizarea orientativă a analizei și direcțiile posibile de cercetare (pot varia în funcție de fiecare proiect în parte și de direcția principală de abordare aleasă de fiecare subgrupă):

I. Piesele proiectului

I.1. Datele de identificare ale proiectului (numele clădirii, arhitectul, conceptul, amplasamentul, anul construcției, suprafața, idei principale referitoare la caracteristicile sitului, ale beneficiarilor, ale stilului lor de viață etc.)

I.2. Piesele tehnice ale proiectului (planuri de încadrare/situație, planurile tuturor nivelurilor, secțiuni, fațade, detalii etc.)

I.3. Piese ce completează înțelegerea proiectului (randări, fotografii de exterior, de interior, machete, schițe conceptuale ale autorului, scheme, infografice etc.)

II. Analiza și interpretarea proiectului

Recomandăm analizarea exemplului de arhitectură de la scară macro la micro, începând cu integrarea sa în context, apropierea succesivă și experimentarea parcursului, aparatul de intrare, mecanismul interior prin funcționalitate și amplasarea spațiilor în raport cu punctele cardinale, caracteristicile lor, structura casei în raport cu spațiile, materialitatea, texturile. Aceste capitole trebuie finalizate prin observații constructive și concluzii.

– situl, dimensiunile, caracteristicile și orientarea sa

– contextul, relația volumului cu situl, limitele, relațiile vizuale, prezența și valorificarea peisajului și a elementelor naturale

– apropierea de casă, traseul în raport cu cadrul natural și contextul, accesul

– volumetrie, metode de operare cu volumul, axe de compoziție, rapoarte și proporții, relația plin-gol, cer-pământ

– spațiile interioare în raport cu punctele cardinale (studiu de lumină) caracteristicile sitului și puncte de perspectivă interesante, relațiile exterior-interiori și interior-exterior, dar și cele dintre spații, ierarhia spațială, circulațiile interioare, caracteristicile spațiilor interioare (dimensiuni, proporții, tipuri de goluri și relații cu exteriorul, materialitate și texturi etc.), schema funcțională, spațiile de zi – de noapte, spațiile publice – private, spațiile servite – servante

– structură, închideri, delimitare spațială, materialitate, texturi, detalii

Reprezentarea acestor observații se poate face utilizând diverse tehnici și elemente: desene, schițe conceptuale, scheme, imagini, text descriptiv, observații schițate, infografice etc. Modalitatea de reprezentare aleasă trebuie să pună cel mai bine în valoare cercetarea și concluziile, și să contureze conceptul abordării analizei ales de fiecare subgrupă în parte.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

TEMA S1/4

ATELIERUL GRUPEI A, DIN 04.12, VA ÎNCEPE LA ORA 14!

PIESE OBLIGATORII PENTRU CORECTURA DE MARȚI 04.12:

– macheta locuinței propuse, și a terenului(cât considerați a fi relevant pentru soluție), ce va conține vegetația și amenajarea exterioară – scara 1:100 – machetă de studiu!

– planurile tuturor nivelurilor(planul parter va conține terasele/spațiile exterioare importante), secțiuni(prin teren, minim 2) și fațade(toate – inserate în sit) – scara 1:100

– plan de situație ce va conține amenajarea terenului – scara 1:200

– plan de încadrare în zonă ce va conține amenajarea terenului și a vecinătăților – scara 1:500

– cel puțin o(1) perspectivă principală, din exterior – inserție în fotografie(DRAFT) + schițe perspectivă care vor susține/exprima conceptul materializat în peisaj

– orice alte piese opţionale (din temă) ce vor servi, în cadrul predării finale, prezentării proiectului.

– FIȘA DE CORECTURĂ

– BOOKLETUL CU TEMA (tema va fi în varianta finală, conform corecturii de marți 13.11); la booklet se vor anexa constant exemplele studiate!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

PIESE OBLIGATORII PENTRU CORECTURA DE MARȚI 27.11:

– machetă de studiu a terenului, CU VEGETAȚIE + volumetria locuinței propuse

– schițe conceptuale

– studiu pe exemple – cum au abordat diverși arhitecți cu experiență concepte similare cu al vostru, în peisaj?

– perspective sau schițe exterioare/interioare, care vor susține/exprima conceptul materializat în peisaj

plan de situație complet, cu toate datele din sit + vecinătăți, conform exemplelor de mai jos – planul    va conține propunerea de amplasament a locuinței, precum și amenajările necesare pentru aceasta – scara 1:200

secțiuni (minim 2) prin sit, complete, cu toate datele din sit + vecinătăți, conform exemplelor de mai jos – toate secțiunile vor conține inserția locuinței, precum și amenajările necesare pentru aceasta – scara 1:100

– planurile schematice ale tuturor nivelurilor pentru soluțiile propuse – scara 1:100

– FIȘA DE CORECTURĂ

– BOOKLETUL CU TEMA (tema va fi în varianta finală, conform corecturii de marți 13.11); la booklet se vor anexa constant exemplele studiate!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

PIESE OBLIGATORII PENTRU CORECTURA DE VINERI 23.11:

– machetă de studiu a terenului, CU VEGETAȚIE + variante volumetrice ale locuinței propuse

– schițe conceptuale

– studiu pe exemple – cum au abordat diverși arhitecți cu experiență concepte similare cu al vostru, în peisaj?

– perspective sau schițe exterioare/interioare, care vor susține/exprima conceptul materializat în peisaj

– plan de situație complet, cu toate datele din sit + vecinătăți, conform exemplelor de mai jos – planul    va conține propunerea de amplasament a locuinței, precum și amenajările necesare pentru aceasta – scara 1:200

– secțiuni (minim 2) prin sit, complete, cu toate datele din sit + vecinătăți, conform exemplelor de mai jos – toate secțiunile vor conține inserția locuinței, precum și amenajările necesare pentru aceasta – scara 1:200

– planurile schematice ale tuturor nivelurilor pentru soluțiile propuse – scara 1:200

– FIȘA DE CORECTURĂ

– BOOKLETUL CU TEMA (tema va fi în varianta finală, conform corecturii de marți 13.11); la booklet se vor anexa constant exemplele studiate!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

PIESE OBLIGATORII PENTRU CORECTURA DE MARȚI 20.11:

– machetă de studiu (sc 1:500 sau 1:200) a terenului + variante volumetrice ale locuinței propuse

– plan de situație complet, cu toate datele din sit + vecinătăți, conform exemplelor de mai jos – planul    va conține propunerea de amplasament a locuinței, precum și amenajările necesare pentru aceasta – scara 1:200

– secțiuni (minim 2) prin sit complete, cu toate datele din sit + vecinătăți, conform exemplelor de mai jos – toate secțiunile vor conține inserția locuinței, precum și amenajările necesare pentru aceasta – scara 1:200

– planurile tuturor nivelurilor pentru soluțiile propuse – scara 1:200

– FIȘA DE CORECTURĂ

– BOOKLETUL CU TEMA (tema va fi în varianta finală, conform corecturii de marți 13.11); la booklet se vor anexa constant exemplele studiate!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

reguli și exemple de reprezentare a unui desen la scară: https://www.dropbox.com/sh/odi8x12ccuq1001/7CMVhpUEwG/REFERINTE%20REPREZENTARE

exemple de referințe&reprezentare conceptuală:
http://archiveofaffinities.tumblr.com/archive
http://ffffound.com/

ș.a.m.d….

Pentru exemple de locuințe consultați linkurile de mai jos + cele date la secțiunea BIBLIOGRAFIE!

În ceea ce privește studiul exemplelor: Atenție la concept, inserție în peisaj, maniera în care arhitectul respectiv răspunde la tema dată, cum a reprezentat conceptul prin desene și arhitectură, cum folosește materialele în relație cu peisajul și conceptul, atmosfera spațiilor generate și relația dintre aceasta și funcțiune, cum se conectează spațiile între ele, dialogul casei cu reperele exterioare, etc.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

TEMA S1/3

un articol interesant despre research: http://www.domusweb.it/en/architecture/studio-visit-02-research-for-architecture-domain-/

comunitate de artiști (arte vizuale): 
http://kultivator.org/about/about/
http://we-make-money-not-art.com/archives/2012/02/interview-with-kultivator.php#.UJogKsU3a9E

interviuri cu diverși artiști:
http://www.designboom.com/weblog/cat/32/view/21971/jacob-hashimoto-interview.html
http://www.designboom.com/weblog/cat/32/view/11195/ball-nogues-interview.html
http://www.designboom.com/eng/interview/vanlieshout.html
http://www.designboom.com/eng/interview/cattelan.html
http://www.designboom.com/eng/interview/lachapelle.html
http://www.designboom.com/eng/interview/dixon.html
http://www.youtube.com/watch?v=9WYZvlASeEA
http://www.nyfa.org/level3.asp?id=167&fid=1&sid=51
http://www.nyfa.org/archive_detail_q.asp?type=2&qid=74&fid=6&year=2000&s=Summer
http://stevegray.com.au/blog/contemporary-visual-artist-interviews/   –-  cu întrebări referitoare la mediu
http://www.designboom.com/art.html

case/spații pentru artiști:
http://www.n55.dk/NEWS/AUG_News.html
http://www.dezeen.com/2012/10/02/a-house-for-essex-by-fat-and-grayson-perry/
http://www.dezeen.com/2012/07/04/endemico-resguardo-silvestre-by-gracia-studio/
http://www.dezeen.com/2012/10/12/moore-studio-by-omar-gandhi/
http://www.dezeen.com/2012/08/08/australia-house-gallery-and-studio-by-andrew-burns/
http://www.dezeen.com/2011/01/20/house-in-hieidaira-by-tato-architects/
http://www.dezeen.com/2011/05/09/long-studio-by-saunders-architecture/
http://www.dezeen.com/2010/09/21/a-studio-for-a-danish-artist-by-svendborg-architects/
http://www.dezeen.com/2012/04/27/tower-studio-by-saunders-architecture/
http://www.dezeen.com/2011/02/10/outlandia-by-malcolm-fraser-architects/
http://www.dezeen.com/2009/11/27/fiscavaig-project-by-rural-studio/
http://www.dezeen.com/2011/04/30/inbetween-house-by-koji-tsutsui-architect-associates/
http://www.dezeen.com/2011/11/21/dune-house-by-jarmundvigsnaes-architects-and-mole-architects/
http://www.dezeen.com/2010/12/06/shingle-house-by-nord-architecture/
http://www.dezeen.com/2010/10/14/balancing-barn-by-mvrdv-and-mole-architects-photographed-by-edmund-sumner/
http://www.dezeen.com/2010/07/06/houses-by-peter-zumthor-mvrdv-and-others-for-living-architecture/
http://www.designboom.com/weblog/cat/30/view/23503/michael-jantzen-the-house-as-a-metaphor-public-art-installations.html
http://www.designboom.com/weblog/cat/9/view/7414/life-size-lego-house.html
http://www.domusweb.it/it/news/steve-larkin-casa-unifamiliare/

ș.a.m.d….

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

TEMA S1/2

despre comunitate:
http://web.adatbank.transindex.ro/pdfdok/web6-7_07_Petrovici.pdf
http://www.infed.org/community/community.htm

exemple de comunități și festivaluri culturale/artistice:
http://www.burningman.com/
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2196151/Burning-Man-festival-underway-thousands-gather-searing-Nevada-heat.html
http://www.artinboka.com/competitors
http://tribes.tribe.net/offthegrid/thread/f8ebf103-b4ac-4e5b-b694-523c87455011
http://goroda-fest.ru/gallery/index-eng.htm
http://arch.stoyanie.ru/en/foto
http://www.nowness.com/day/2012/8/23/2366/qixi-festival?icid=Previously_culture#replay
http://contemporaryartofwalking.com/
http://www.simultan.org/en/2012/festival.html
http://www.pao-project.org/

artiști/arte vizuale:
http://www.domusweb.it/en/interview/theaster-gates-the-artist-as-activator/
http://www.gillotgivry.fr/galerie-ephemere/
http://monoskop.org/Sigma
http://www.interviewmagazine.com/art/james-turell#_
http://turningpointnetwork.squarespace.com/
http://www.projectartworks.org/projects-live.htm
http://www.moma.org/explore/collection/media
http://www.olafureliasson.net/works/spiral.html
http://www.moma.org/interactives/exhibitions/2007/automatic_update/subs_wrapper.php?section=sub_artists.html
http://www.olafureliasson.net/works/your_light_movement.html
http://www.olafureliasson.net/works/Sunspace_for_Shibukawa.html
http://www.olafureliasson.net/works/melting_ice.html
http://www.nowness.com/day/2012/9/7/2419/ayahuasqueros–a-trip?icid=Previously_culture
http://www.nowness.com/day/2012/8/14/2305/icarus-rises?icid=Previously_culture
http://www.nowness.com/category/details/culture#20
http://www.takashimurakami.net/
http://kelemengabi.blogspot.ro/
http://www.domusweb.it/en/book-review/the-forest-of-life/
http://sacrilege2012.co.uk/

inspirație:
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/27985726961/le-corbusier-a-group-of-unites-dhabitation-set
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/27331533394/paul-klee-view-of-a-mountain-sanctuary-1926
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/26629086349/john-syvertsen-four-agrarian-patterns-1981
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/26557689690/paul-klee-fire-at-full-moon-1933
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/24618930266/jacques-molinos-field-of-rest-plan-paris
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/23983960542/lascaux-cave-shaft-of-dead-man-section-france
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/23618230969/zoltan-kemeny-banlieu-des-anges-1958
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/21424971569/ellsworth-kelly-brushstrokes-cut-into
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/17632120040/rene-magritte-the-mental-gaze-1946
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/12340615474/plan-of-heiankyo-kyoto-japan-794-a-d
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/11837132648/alison-and-peter-smithson-golden-lane-housing
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/11001464970/tony-smith-untitled-1948
http://archiveofaffinities.tumblr.com/post/10190456212/le-corbusier-from-un-headquarters-practical

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

TEMA S1/1

Mai jos veți găsi câteva link-uri cu informații referitoare la partea de analiză.
Cum putem înțelege un teritoriu, și cum putem reprezenta ceea ce am analizat?

1. metode de analiză:
http://places.designobserver.com/feature/landscape-photography-new-visions/35298/
http://places.designobserver.com/feature/if-there-be-such-space-photographs/32258/
http://st-ar.nl/the-recreation-2/

2. grafică/reprezentare (exemple de cărțulii de prezentare a unei analize&more) :
http://st-ar.nl/landscape-rotte/
http://st-ar.nl/image-of-europe-2/
http://archiveofaffinities.tumblr.com/archive
http://issuu.com/birkhauser.ch/docs/issuu_palmb
http://issuu.com/osservatoriosuldeltadelpo/docs/summer_school_boo_def
http://st-ar.nl/star-at-disseny-hub-dhub-in-barcelona/
http://www.mapsofwar.com/maps.html
http://dailyinfographic.com/
http://visual.ly/

3. teorie:
http://thefunambulist.net/2012/09/05/guest-writer-essays-33-mapping-intervals-towards-an-emancipated-cartography-by-nora-akawi/

tșe

1 comentariu
  1. Cristescu a spus:

    Ma puteti muta va rog in grupa A la dropbox? Am ramas tot in B si nu pot preda.Cristescu Calin

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

1,000 Little Hammers

Contextual Library

arhitectura5tm

atelier proiectare an 5 F.A.U.T.

I TM

Pagina anului 1 de la Facultatea de Arhitectura Timisoara

%d blogeri au apreciat: